М ижав ръст на минималната работна заплата в следващите години прогнозира Министерството на финансите при разработването на бюджета за 2027 г. Това става ясно от Актуализираната средносрочна бюджетна прогноза за периода 2027-2029 г., която съпътства като мотиви проекта на Закон за държавния бюджет за следващата година. Минималната работна заплата за догодина ще е 660 евро, тя вече е гласувана от правителството и обнародвана в „Държавен вестник“. Но сега за първи път става ясно, че МФ прогнозира най-ниското възнаграждение за 2028 г. да е 680 евро, а за 2029 г. – 710 евро. Ако тези суми наистина се приемат, това ще са най-малките проценти увеличение за последните 10 г. Дори в сравнение с периодите преди ковид, когато инфлацията много по-слабо се усещаше.
В момента минималната заплата е 620,20 евро, като увеличението ѝ догодина ще бъде с 6,42%. Ако правителството наистина одобри МРЗ от 680 евро през 2028-а, то ръстът ще бъде с едва 3,03%. За 2029 г. пък прогнозираното увеличение е 4,41%. Това е сериозно укротяване на ръста на минималната заплата, която скочи чувствително, след като бе обвързана с автоматичен механизъм към средната.





