Около 31 евро повече на месец за работещите на минимална заплата, до 393 евро допълнителна годишна данъчна икономия за семейство с едно дете, но и по-високи осигуровки за хората с големи заплати. Собствениците на жилища също са изправени пред по-високи разходи заради предвиденото увеличение на базисните стойности за данъчните оценки.
Това са част от промените за 2027 г., които ще засегнат пряко доходите и разходите на домакинствата, пише Vesti.bg.
Част от мерките са включени в проектобюджетите и в данъчните законопроекти, приети на първо четене, а минималната работна заплата вече е определена с правителствено постановление.
Какво ще се промени в личния ви бюджет и колко действително ще спечелите или загубите?
Минималната заплата става 660 евро, но колко ще получавате чисто?
От 1 януари 2027 г. минималната работна заплата се увеличава от 620,20 на 660 евро бруто. Повишението е с 39,80 евро, или 6,4%.
Но тези близо 40 евро няма да влязат изцяло в джоба на работещите.
При 620,20 евро брутна заплата през 2026 г. – около 481 евро чисто.
При 660 евро брутна заплата през 2027 г. – около 512 евро чисто.
Така реалното увеличение на нетното възнаграждение ще бъде около 31 евро месечно, или приблизително 370 евро за цяла година.
Повишението ще засегне около 462 000 работещи, според разчетите на Министерството на труда и социалната политика.





