Изплащането на коледните добавки от 50 евро за хората от групите с ниски доходи, които имат право да ги получат автоматично, ще започне от средата на ноември. За тях няма да е необходимо да подават заявление, каза министърът на труда и социалната политика Наталия Ефремова в интервю за Нова телевизия. Тя уточни, че доходът е основен критерий, като при определянето на правоимащите се вземат предвид и други условия.
Минималното дневно обезщетение за безработица се предлага да се увеличи от 9 на 13 евро, а максималното – от 54 на 60 евро, посочи Ефремова. Тя обясни, че предложението за промяна на двата размера е отделно от увеличението на минималната работна заплата, и изрази надежда параметрите да се запазят при окончателното приемане на бюджета.
Окончателният процент за осъвременяване на пенсиите ще бъде уточнен през февруари 2027 г., каза министърът. Според нея най-вероятно увеличението ще бъде около 7,8%. Ефремова потвърди, че ще се приложи швейцарското правило, като уточни, че увеличение е предвидено и за минималната пенсия.
Високият бюджетен дефицит е затруднил договарянето на минимална работна заплата, по-близка до горната граница от 672 евро по новата формула, обясни Ефремова. Тя посочи, че предвиденият за 2027 г. размер е с 12 евро под тази граница и с 40 евро над сегашната минимална заплата.





