Повишаването на прага за задължителна регистрация по ДДС влиза днес в пленарната зала на Народното събрание. Депутатите ще обсъдят на първо четене предложението на правителството той да достигне постепенно 75 000 евро до 2029 г. В дневния ред са и други важни данъчни промени, включително нов акциз за мощните автомобили и ограничения върху търговията с домашна ракия. Законопроектите вече получиха одобрението на парламентарната бюджетна комисия.

Според правителствения проект прагът за задължителна регистрация по ДДС ще се повиши от сегашните 51 130 евро на 60 000 евро от 1 януари 2027 г. През 2028 г. той трябва да достигне 70 000 евро, а през 2029 г. – 75 000 евро. Това означава, че повече малки фирми ще могат да работят без задължителна регистрация по ДДС, ако годишният им оборот остава под определения праг.

Първоначалното намерение на кабинета беше увеличението до 75 000 евро да стане още догодина. Заместник-министърът на финансите Людмила Петкова обаче обясни, че Европейската комисия и Международният валутен фонд са препоръчали поетапно повишаване.